Duke Nuken 3D

Menu


Hlavní
Úvod
Připomínky
Tvorba map
Tvorba map
přidat článek
poradna
Tipy triky
Epizody
Ke stažení
Odkazy
Programy
Ikony aj. obr
Moje mapy

Vyhledávání

Základy vytváření map v BUILDu

Úplné základy - místnosti


Po spuštění souboru BUILD se ocitáme před mřížkou - naší budoucí mapou. Ke tvorbě mapy potřebujeme myš a načtený ovladač. MyšíObrázek č. 1 Připojování místností najedeme na souřadnice, kde chceme začít se stavbou a stiskneme mezerník. Stejným postupem pokračujeme i u všech dalších rohů, dokud místnost neuzavřeme.
Pomocí Numerického Enteru přejdeme do 3D módu. Ve 3D módu to vypadá podobně jako ve hře, ale je tam trochu těsno.Proto najedeme na strop a stiskneme PgUp a strop se zvedne. Mačkáme PgUp do doby, ne je strop v požadované výše. Pomocí PgDn se strop sesouvá dolů. A narážíme na další problém - ta textura je hnus. Proto najedeme myší na stěnu a stiskneme 2x za sebou V. Obrázek č. 3 Připojování-3DObjeví se seznam texur. Je jich přes 3 000. šipkami najedete na tu, kterou tam chcete a ENTERem potvrdíme výběr. Stejný postup opakujeme na stěnách, stropu a podlaze.

Nějaká ta potvůrka, zbraň i lékárnička


Tyto objekty se nazývají sprity. Ve 3D modu stiskneme S a objeví se zídka. Na tu opět stiskneme 2x V a vybírat. POZOR! Například obrázků nepřátel je tam víc od jednoho, ale platí ten, který má název. Ty bez názvu by se chovaly jako textury a nepohybovaly by se.

Ostrůvek


Ostrůvek je vysunutý podstavec nebo zídka z podlahy nebo stropu. Dělá se jako jeden sektor uvnitř jiného. Přepneme do 2D. Uvnitř naší místnosti uděláme místnost jinou, ale její obrysy objedeme dvakrát. Vznikne červený sektor uvnitř původní místnosti. Kdy přepneme do 3D, nevidíme nic, jen původní místnost. Myší najedeme na místo, kde je červený sektor a stiskneme PgUp. Vysune podlaha toho červeného, ne celá. Tak to je i se stropem. To je celý zázrak. Pomocí i ostrůvků děláme i dveře.

Dveře vysouvací nahoru - obyčejné.


Uděláme si chodbičku, kterou připojíme na stávající sektor. Dělá se to tak, e pomocí INSERTu vytvoříme na stěně dva body, začátky chodby. Pak Obrázek č. 1mezerníkem začneme kreslit chodbu a jako dva body použijeme ty, které jsme nakreslili pomocí INSERTu Obrázek 1 napoví. Fialově je vyznačen první sektor, červené body jsou na něm vytvořeny pomocí INSERTu, modrý je druhý sektor, zelené jsou body vytvořené mezerníkem. Tento obrázek je ilustrace - ve hře vypadá jinak. Ale zpět ke dveřím. V "modrém" sektoru uděláme ostrůvek a dotáhneme ho do krajů. Poté stiskneme ve 2D na ostrůvku T a napíšeme 20. Tím dostal ostrůvek Sektor LoTag. Přepneme do 3D a tam, kde je ostrůvek založíme sprite, který otexturujeme jako SektorEffector, co je hned po základní textuře - velké S. Přepneme do 2D a dáme ALT+ H na spritu a napíšeme číslo mezi 100 - 500. To určuje, za jak dlouho se dveře zavřou. Poté ALT+ T a napíšeme 10, co signalizuje dveře. Přepneme do 3D a vysuneme ze stropu ostrůvek. Nevysunovat z podlahy! Otexturujeme a je hotovo.

Za podklady děkuji panu Zdeněkovi Šemberovi alias Inet'ákovi



Autor: LMDatum: 2002-05-07

komentáře:

jeto super hra

kartmen  2004-05-06 11:21:33
Zobrazit celý komentář


zobrazit všechny komentáře Přidat komentář



Web duken3d.wz.cz

Novinky


BonusWeb.cz:   Žije ještě Duke Nukem Forever?


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 4


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 3D - Shake it, baby -


Archív novinek

Sekce Tvorba map byla vylepšena


Poslední příspěvek v poradně:

http://https://cheatsheetseries.owasp.org/cheatsheets/Cross_

14. 06. 2022, 10:46:13 ...


Last Minute