Duke Nuken 3D

Menu


Hlavní
Úvod
Připomínky
Tvorba map
Tvorba map
přidat článek
poradna
Tipy triky
Epizody
Ke stažení
Odkazy
Programy
Ikony aj. obr
Moje mapy

Vyhledávání

Základy vytváření map v BUILDu III-speciální stěny

V tomto článku se zaměříme na vytváření stěn se zvláštními vlastnosti.
Možné vlastnosti stěn: barva a textura
průhlednost (3 stupně průhlednosti)
průchodnost
prostřelitelnost a silová pole (2 druhy)

Vytvoření stěny

Vytvořte si například nějaký ostrůvek či průchod, tak aby tam byla nějaká červená "čára".Potom přejdeme do 3D režimu a kurzor namíříme do země a stiskněte "m".Před vámi se objeví stěna,kterou se teď naučíme upravovat.


barva a textura

Stěnu otexturujeme pomocí klávesy "v", jak už bylo popsáno dříve.
Barvu textury nastavíme stiskem alt+p a zadáním čísla.

Průhlednost

Stačí jen na vytvořenou stěnou namířit kurzor a stiskout "t".
Po prvním stisku je stěna průhledná jen trochu, což je vhodné například pro vodopády.
Po druhém stisku je průhlednost na své nejvyšší možné hodnotě.
Po třetím stisku je stěna opět neprůhledná.

Průchodnost

Průchodnost je velmi důležitá vlastnost například pro vytvoření skla ve výloze, neboť chceme, aby sklo bylo neprůchodné. I když musím připustit, že sklo, které se dá projít i rozstřelit velmi mění vlastnosti mapy.
Průchodnost nastavíme namířením kurzoru na stěnu ( ve 2D nebo 3D ) a stisknutím klávesy "b". Stěna ve 2D změní barvu na světle fialovou.Takto vzniklá stěna je neprůchodná,ale prostřelitelná.

Prostřelitelnost a silová pole

Prostřelitelnost v kombinaci s průhledností vám umožní například vytvořit neprůstřelnou a neprůchodnou stěnu, která nebude vidět. Hned si to ukážeme na příkladu.
Ve 3D stiskem klávesy "m" vytvoříme stěnu. Na tuto stěnu namíříme kurzor a stiskem klávesy "h" jí nastavíme neprostřelitelnost. Opětovným stiskem klávesy "m" nám stěna zmizí, ale je stále neprůstřelná.
_____Silové pole je speciální textura, která se od ostatních liší svými vlastnostimi.Máme k dispozici 2 druhy. První typ je skryt pod číslem 230 a druhý pod číslem 663. Jejich vlastnosti teď popíšeme
První typ: č. 230
Když je "čára" červená je průchodná.Stiskneme "m" a stěnu otexturujeme texturou č. 230.Potom znovu stisneme "m" a tím dosáhneme, že silové pole není vidět dokud se ho něco nedotkne.Toto silové pole při doteku neubírá zdraví a nepropustí jakoukoli střelu.
Druhý typ: č. 663
Je vždy neprůchodné a zdraví ubírající. Nepropustí střelu a ani hráče.Je vždy zapnuté a vypnout se dá jen vypínači.

Ovládání silových polí vypínači.

Nejdříve si probereme první typ silového pole.Abychom mohli silové pole ovládat musíme ho nějak označit. To uděláme stisknutím kláves alt+t (ve 2D), právě když kurzor míří na zeď. BUILD nás vyzve k zadání libovolného čísla. Pozor v zadávajícím řádku se musí objevit slovo "wall" (= zeď), jinak byste číslo přiřazovali něčemu jinému. Po potvrzení zadání čísla se na "čáře" objeví zadané číslo na červeném podkladě. Toto číslo se musí shodovat s čísly na vypínači či jiném objektu, kterým budete pole ovládat.Jen připomínám, že tato čísla zadáte tak, že ve 2D namíříte kurzor na vypínač a stisknete nejprve alt+t a zadáte číslo a potom alt+p a zadáte číslo. Vše by měl objasnit obrázek.



Autor: LMDatum: 2003-02-10

komentáře:

Bezva

LM  2004-01-19 17:18:20
Zobrazit celý komentář

Build obsahuje integrovanou blbost kteroonufvso§nfasgngsfaak§nniadfhnkf§ddfhjigvvgfj§ed§mihjasdfgi§m i§g x§ hp§idfdxcibifibfch sd hibsb i bhjbs bsiphp i§bg

iuhdfgvfgbobuo§fsvbpj§vsd  2004-04-16 12:35:34
Zobrazit celý komentář

Váš příáspěvek je zcela nesrozumitený.

Správce  2004-04-16 15:15:09
Zobrazit celý komentář

  2007-10-06 11:34:10
Zobrazit celý komentář

pls. nemohly byste sem přidat dal?í článek o tvoření,chtěl bych se naučit třeba vodu,lítačky nebo pojízdné pásy,atd....prosim help

Tadeá?  2010-04-01 20:34:34
Zobrazit celý komentář

mne se zdá ?e uz se o tyhle stránky nikdo nestará,nikdo sem nic nedává atd. prosím přidejte sem články o tvoření map,moc díky

Cipro  2010-12-04 19:16:29
Zobrazit celý komentář


zobrazit všechny komentáře Přidat komentář



Web duken3d.wz.cz

Novinky


BonusWeb.cz:   Žije ještě Duke Nukem Forever?


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 4


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 3D - Shake it, baby -


Archív novinek

Sekce Tvorba map byla vylepšena


Poslední příspěvek v poradně:

http://https://cheatsheetseries.owasp.org/cheatsheets/Cross_

14. 06. 2022, 10:46:13 ...


Last Minute