Menu
- Hlavní
- Úvod
- Připomínky
- Tvorba map
- Tvorba map
- přidat článek
- poradna
- Tipy triky
- Epizody
- Ke stažení
- Odkazy
- Programy
- Ikony aj. obr
- Moje mapy
|
EDITAR
Pozn autora: tento článek jsem našel doma vytisklý a pouze jsem ho zdiditalizoval. Bohužel už nezmán původního autora.
Editar je program na vládání vlastních textur do vlastních map.
1. Importování textur v EDITARTu
Textury mohou být importovány z obrázku 320x200x256 ve formátu PCX
, GIF nebo BMP. Je možno importovat celý obrázek nebo jen jeho část. Je
také možno vytvořit textury větší než 320x200, jako v případě paralaxní
ch obloh. Tyto velké textury se vytvoří složením z importovaných částí.
1.1 klávesy v EDITARTU
U - Import obrázku. Vybraný obrázek bude zobrazen na obrazovce. My
ší
lze vybrat obdélníkovou část. V tomto módu lze použít následující
klávesy:
- Enter - Konvertuje vybraný obrázek (tzn. ten v obdélníku) na BUILD paletu
- Mezerník - Konvertuje obrázek bez konverze palety
- O - Umístěte kurzor kamkoli do ukládané textury a zmačkněte O. Tex
tura musí mít růžové (255) pozadí. O uloží tuto texturu optimálně bez
růžového rámu navíc
- P - Touto klávesou se stane paleta obrázku paletou BUILDu. Toto však
pokazí paletu všech již existujících textur !!
- PGUP/PGDN - Výběr textury
- G - Jde na obrázek napsáním jeho čísla
- S - Změní velikost obrázku. X a Y velikosti můžou být jakýkoli číslo
bez znaménka. X může nabývat hodnot O až 1024, Y může nabývat O až 240
- Delete - Nastaví velikost X a Y na O
- F12 - Uloží obrazovku do PCX souboru, pod jmény CAPT####.PCX ESC - Konec programu
- ESC - konec programu
- + nebo - - Zrněni nastaveni animace (implicitně: NoAnm=0). Pokud chcetc změnit typ animace, zmačkněte "-" pokud je hodnota 0. Existuji 4 typy
animace. Např. pro objekt ze 4 obrázků:
NoAnm=4 sekvence 0,0,0,0,0,0,0,0,0,0 (tzn. žádná animace) Oscis=4: sekvence 0,1,2,3,2,1,0,1,2,3,2 (oscilace) AnmFD=4: sekvence 0,1,2,3,0,1,2,3,0,1,2 (dopředu) AnmBK=4: sekvence O,-l,-2,-3,O,-l,-2,-3 (zpět)
- A - Nastavi rychlost animace. Rychlost se mění klávesami + a -, celkem v 16ti stupních.
- '- Tato klávesa (nad tabelátorem) umožňuje vycentrovat sprite. Po zice se potom upravuje šipkami
- O - Optimizuje velikost obrázku - vypouští neviditelné pixely po stranách. Funguje stejně jako O popsané výše
- V - Aktivuje mód prohlíženía výběru textury. Stejné jako v BUILDu.V tomto menu je možno použít následující klávesy:
- Mezerník - Prohození. Zmáčkněte mezerník na prvním obrázku a pak na druhém. Tyto obrázky budou prohozeny.
1,2,3 - Prohození skupiny obrázků. Zmačkněte l na prvním obrázku,
potom 2 na druhém obrázku - tím se vyberou všechny obrázky mezi nimi. Poté
zmačkněte 3 na místě, kam se má skupina přesunout ALT+U - Znovu importuje grafiku z originálních obrázků, podle souboru
CAPFIL.TXT. Při zmačknutí ALT+U v hlavní obrazovce bude znovu importováno všechno, ve V módu je třeba nejprve určit oblast pomocí
kláves l a 2.
- ALT+R - Vygeneruje frekvenci využití textur, scanováním všech map v adresáři
|
Novinky
BonusWeb.cz: Žije ještě Duke Nukem Forever?
BonusWeb.cz: Duke Nukem 4
BonusWeb.cz: Duke Nukem 3D - Shake it, baby -
Archív novinek
Sekce Tvorba map byla vylepšena
Poslední příspěvek v poradně:
http://https://cheatsheetseries.owasp.org/cheatsheets/Cross_ 14. 06. 2022, 10:46:13 ...
|