Duke Nuken 3D

Menu


Hlavní
Úvod
Připomínky
Tvorba map
Tvorba map
přidat článek
poradna
Tipy triky
Epizody
Ke stažení
Odkazy
Programy
Ikony aj. obr
Moje mapy

Vyhledávání

EDITAR

Pozn autora: tento článek jsem našel doma vytisklý a pouze jsem ho zdiditalizoval. Bohužel už nezmán původního autora.

Editar je program na vládání vlastních textur do vlastních map.

1. Importování textur v EDITARTu

Textury mohou být importovány z obrázku 320x200x256 ve formátu PCX , GIF nebo BMP. Je možno importovat celý obrázek nebo jen jeho část. Je také možno vytvořit textury větší než 320x200, jako v případě paralaxní ch obloh. Tyto velké textury se vytvoří složením z importovaných částí.

1.1 klávesy v EDITARTU

U - Import obrázku. Vybraný obrázek bude zobrazen na obrazovce. My ší lze vybrat obdélníkovou část. V tomto módu lze použít následující klávesy:

  • Enter - Konvertuje vybraný obrázek (tzn. ten v obdélníku) na BUILD paletu
  • Mezerník - Konvertuje obrázek bez konverze palety
  • O - Umístěte kurzor kamkoli do ukládané textury a zmačkněte O. Tex tura musí mít růžové (255) pozadí. O uloží tuto texturu optimálně bez růžového rámu navíc
  • P - Touto klávesou se stane paleta obrázku paletou BUILDu. Toto však pokazí paletu všech již existujících textur !!
  • PGUP/PGDN - Výběr textury
  • G - Jde na obrázek napsáním jeho čísla
  • S - Změní velikost obrázku. X a Y velikosti můžou být jakýkoli číslo bez znaménka. X může nabývat hodnot O až 1024, Y může nabývat O až 240
  • Delete - Nastaví velikost X a Y na O
  • F12 - Uloží obrazovku do PCX souboru, pod jmény CAPT####.PCX ESC - Konec programu
  • ESC - konec programu
  • + nebo - - Zrněni nastaveni animace (implicitně: NoAnm=0). Pokud chcetc změnit typ animace, zmačkněte "-" pokud je hodnota 0. Existuji 4 typy animace. Např. pro objekt ze 4 obrázků: NoAnm=4 sekvence 0,0,0,0,0,0,0,0,0,0 (tzn. žádná animace) Oscis=4: sekvence 0,1,2,3,2,1,0,1,2,3,2 (oscilace) AnmFD=4: sekvence 0,1,2,3,0,1,2,3,0,1,2 (dopředu) AnmBK=4: sekvence O,-l,-2,-3,O,-l,-2,-3 (zpět)
  • A - Nastavi rychlost animace. Rychlost se mění klávesami + a -, celkem v 16ti stupních.
  • '- Tato klávesa (nad tabelátorem) umožňuje vycentrovat sprite. Po zice se potom upravuje šipkami
  • O - Optimizuje velikost obrázku - vypouští neviditelné pixely po stranách. Funguje stejně jako O popsané výše
  • V - Aktivuje mód prohlíženía výběru textury. Stejné jako v BUILDu.V tomto menu je možno použít následující klávesy:
  • Mezerník - Prohození. Zmáčkněte mezerník na prvním obrázku a pak na druhém. Tyto obrázky budou prohozeny. 1,2,3 - Prohození skupiny obrázků. Zmačkněte l na prvním obrázku, potom 2 na druhém obrázku - tím se vyberou všechny obrázky mezi nimi. Poté zmačkněte 3 na místě, kam se má skupina přesunout ALT+U - Znovu importuje grafiku z originálních obrázků, podle souboru CAPFIL.TXT. Při zmačknutí ALT+U v hlavní obrazovce bude znovu importováno všechno, ve V módu je třeba nejprve určit oblast pomocí kláves l a 2.
  • ALT+R - Vygeneruje frekvenci využití textur, scanováním všech map v adresáři


Autor: LMDatum: 2004-02-23

komentáře:

a jako kde ho stahnu ten program ? Zobrazit celý komentář

Zobrazit celý komentář


zobrazit všechny komentáře Přidat komentář



Web duken3d.wz.cz

Novinky


BonusWeb.cz:   Žije ještě Duke Nukem Forever?


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 4


BonusWeb.cz:   Duke Nukem 3D - Shake it, baby -


Archív novinek

Sekce Tvorba map byla vylepšena


Poslední příspěvek v poradně:

http://https://cheatsheetseries.owasp.org/cheatsheets/Cross_

14. 06. 2022, 10:46:13 ...


Last Minute